19 Ağustos 2007 Pazar

Yaşasıın (yok erken sevinmişim)


( Bu yazının asıl tarihi 20 Temmuz 2007)
EDİT: Erken sevinmişim evet.
bu yazı geçersiz kaldı maalesef.

O gün bahçede yavruya pire ilacı
dökmüştük.

Bir süre bekledik, ondan sonra gittiler.
Ama hayvanı götürüp hemen yıkatıp,
tırnaklarını kestireceklerini bilmiyordum. Bana bunların bir kaç gün sonra yapılacağını söylemişlerdi.
Ama bebişim bütün şokları aynı gün yaşayınca
1. gece hiç bir şey yememiş.
2. gece ise uyumamış. Geri getirdiler.
Ve maalesef Maydanoz o zamandan beri hepsine hırlıyor.:(
Gerçi 2,5 aylık olmuşlardı. Ama emmeleri gerekmese de emziriyordu. Neyseki kardeşler yine birbirine sarılıp yatıyor.
Onlar başka yeni doğacak yavruyu çok küçükken alalım diye istediler. Ama eşim Kedinin duygularını ön plana almadıkları için onlara 2. bir kedi vermeyi istemiyor.
Resim: Tek olan Gümüş. İki kedi olan ise Tekir kardeşi ile. Ona da siz isim bulurmusunuz?
( 3. kardeş karaoğlan eski yazı bölümünde.)
---------------------------------------------------------------------------
Maydanoz'umun gri oğlu, maşallah..)
Artık bir evi ve Fulya ablası var.:)
Boncukcum sen sordun onu ev buldu. Senden ricam, Karaoğlan hariç hepsini tek tek sorarmısın lütfen? Uğurlu geldin çünkü.:)
Evveli gün konuştuk,ona bayıldı Fulya kızım.Adını bir ihtimal Gümüş koyacaklarmış.Hemen gidip ona yatak,taşıma çantası filan ne gerekli ise hepsini almış,hazırlamış. Dün akşam üzeri gelip aldı.Ahbapları veterinere görürüp yıkatmış,tırnaklarını kestirmiş.Temiz temiz eve gitmiş.Demin telefonda konuştuk. Güzel uyumuş ama pek yemek yememiş. Ee annesinden ve kardeşlerinden ayrıldı.:(
Ben "başka kedi isteyen kimse varsa bana yollayın" dedim bir ara. Fulya'nın annesi "yok yollamayalım,siz çok evham yapıyorsunuz" dedi.:)

İyice sorguladım ya, sokağa atmayacaklarına emin olmak için.:)

Yan komşumun ahbabı ve bize de yakın oturuyorlarmış. Fulya onun köpeğini sevmek için uğramış,bahçede yavruları görmüş.Meğer aylardır yavru kedi arıyorlarmış. Daha minik biberonla besleyebileceği yavru istiyormuş ama ben de "bunların anneleri var, niye daha minikken ayırayım kıyamam" dedim. Üstelik Maydanoz Hıdırellez sabahı doğurdu, ne güzel değil mi? Maydanoz'u Fulya'nın kucağına verdim biraz, annesi koksun diye. Maydanoz'da ne sever! ya yabancının kucağına gitmeyi.:(

Hıım bir de Julia'nın beyazını dişcime götüreceğim, sabırsızlıkla bekliyor.Sanırım hafta sonu götürürüm.Yani çok şükür 2 tanesi ev buldu.:)
Karaoğlan ise bizim maskotumuz olarak kalacak.:) Bakınca sadece iki boncuğu gözüken ama miyavladığında pembecik bir pencere açılan bir maskot.:)(Maşallah,maşallah)

Çok oyuncu değil ama.Sakin bir pisi,yanlız yemek yerken canavarlaşıyor.:P

Kendi yediğinin haricindeki tavuklara da patisini basıp; hem yiyor hem hırlıyor diğerlerine. Tamam hepinizin yerine mıncıklarım ben onuu






Maydanoz hanım birinde pencere içinde, birinde bahçede bana yan bakış atarak emziriyor.(Maşallah,maşallah)

2 yorum:

paticanlar dedi ki...

Sayfamı wordpresse taşıma çılgınlığında bulunduğum ve geri dönmek zorunda kaldığım için;
bütün yorumları tek bir çatı altında yazıya ekliyorum.:)

paticanlar dedi ki...

24 yorum

1. on 02 Aug 2007 at 12:20 pm1 paticikler
Boncukçu dedi ki…
Çokk sevindiiim.
Sorgulamakta haklısınız. Valla Minnoş yavrulasaydı ben herhalde savcılıktan iyi hal kağıdı gibi bişi isterdim. Hayvan sevip sevmediğini iyice bir anlamaya çalışırdım. O kadarçok duyuyoruz ki özenip alıp sonra atanları : ((
Gri şirinin yuvalanmasına sebep oldumsa ne mutlu bana.
Pekii videodaki o güzelim tekir nooldu? :))) Beyazı çok olan grili tekir hani : ))
20/7/07 17:01


2. on 02 Aug 2007 at 12:20 pm2 paticikler
Boncukçu dedi ki…
Yav, bende bi tane var habire mıncıklıyorum. Sizdeki gibi olsa, kafayı yerdim herhalde, hangisini mıncıklıycam diye : )) İnsan sıyırır ya, şunlara bak, hepsi ayrı şirin.
20/7/07 17:07


3. on 02 Aug 2007 at 12:20 pm3 paticikler
Köşenin Delisi dedi ki…
Ben ortaokuldayken almıştık ilk kedimizi…almıştık dediysem, sokaktan..bugüne kadar hiç petshop’tan olmadı zaten :)) Adı Nazlı’ydı, canımdı benim, o kadar güzeldi ki… sonra yavruları oldu Nazlı’nın..tam altı tane..ve 2-3 ay bizde kaldılar. Birinin adı da Gümüş’tü Açık griydi çünkü…sadece bir yerinde beyaz bir lekesi vardı. Şaşkındı biraz Gümüşçük Kutuya koyunca dışarı çıkmak için, dışarı koyunca da kutuya girmek için bağırır dururdu. Yavrucuklar 2-3 aylık olunca (ki en sevilmelik zamanlarıdır biliyorsunuz:) mecburen aşılarını falan yaptırtıp satan bi petshop’a vermiştik… birini almıştık ama..Boncuk…o senelerce bizimle kaldı, ben evlendikten sonra da annemle… geçen sene de öldü maalesef :((((( Çok yaşlanmıştı… böyle… siz Gümüş koyacakmış adını deyince aklıma bunlar üşüşüverdi birden, ben de bu hayvanlara karşı duyduğum tarif edilmez sevgiyi, tarif etmesem de anlayacak biriyle paylaşayım dedim
20/7/07 17:15


4. on 02 Aug 2007 at 12:21 pm4 paticikler
Boncukçum.. Videodakiler Lulu’nun yavruları.. Onların üçüde kapının önünde oynaşıyolar Fulya kız senin o dediğin kediyi de pek beğendi ama daha iki ayları dolmadı diye vermedim. Maydonozun tekiri ise şimdi farkettim onun tek olarak resmini koymamışım.. O da eşimin favorisi.. Birbirlerine pek düşkünler Ben hizmetlerinde bulunmaktan pek mıncıklamaya vakit bulamıyorum :)) Sürekli mama sürekli mama sürekli mamaa :)) Eşimin dediğine göre beni yürüyen yemek ağacı gibi görüyolar Çünkü evden her çıkışıma kendilerini beslemek için olduğunu zannediyolar :))
20/7/07 18:01


5. on 02 Aug 2007 at 12:21 pm5 paticikler
BONCUKÇU :$
Niye o kediyi sorduğunu şimdi anladım.. Ben hem kendim sor teker teker diyorum hem de anlamıyorum kendime güldüm.. :)) 5 gün içinde o da 2 aylık olacak.. İnşallah o da hemen yuva bulur.. Teşekkür ederim
20/7/07 18:24


6. on 02 Aug 2007 at 12:21 pm6 paticikler
Elifcim bu adres tam bunları paylaşacağın adres :)) Sana güzel anılarını hatırlattığım için memnun oldum
Evet ben de hiç bi hayvanın “cins” olanına düşkünlüğüm yoktur. Sokaklarda ilgi bekleyen ve hepsi birbirinden sevimli o kadar çok var ki
Evet o ayrılık zor.. Ömürleri bize oranla çok kısa
20/7/07 18:24


7. on 02 Aug 2007 at 12:22 pm7 paticikler
Lilium Bosniacum dedi ki…
ama yavrular korkunca biriyle beraber yatmak isterler. bosnadakileri yıkayınca hep bütün gün cebimde taşırdım ben o zaman sakinleşiyorlar.. tek başına kaldıysa huzursuz olur o kadar kardeşten sonra.. beraber yatsalardı hemen alışırdı yavru ..
23/7/07 17:23


8. on 02 Aug 2007 at 12:22 pm8 paticikler
Ece dedi ki…
Eşimin dediğine göre beni yürüyen yemek ağacı gibi görüyolar
:)))))))
Allah da sizi güldürsün Saliha ablacığım..
sevgilerimle
23/7/07 18:36


9. on 02 Aug 2007 at 12:23 pm9 paticikler
Boncukçu dedi ki…
E pes ya,ne biçim hayvansever bunlar. Minicik kediyi yıkamanın ne alemi var anlamam. Ben hiç kedi yıkamadım. Doğaları gereği temizler onlar bi kere.
Sonra tabii miyavlıyacak, ağlıyacak.ç Annesinden kardeşlerinden ayırıyorsunuz. Alışana kadar biraz sevgi ve ilgi birkaç günde çözer sorunları. En fazla 3. gün koynunuzda mır mır uyuyacaktır, garanti veririm.
24/7/07 08:06


10. on 02 Aug 2007 at 12:23 pm10 paticikler
KUGUU dedi ki…
mashallah yavrulara.
karaoglan a da bayildim YAGMURcgm.
24/7/07 13:10


11. on 02 Aug 2007 at 12:23 pm11 paticikler
fatma dedi ki…
Bir süredir blogunuzu takip etmekteyim ve kedilere olan sevginize de hayranım.
Benimde bir kedim var. Yaklaşık bir yıldır bizimle. Sokakda köpekler tarafından bir işhanının havalandırma boşluğuna sıkıştırılmış ve tam iki gündür aç bir halde yavruyken evimize aldık ve evin bir ferdi oldu. Elimizden geldiğince bakıyoruz ona ama size danışmak istediğim iki konu var. Birincisi yemek konusunda çok seçici. Bizim yemeklerimize bakmıyor hatta tavuk ve balığa bile pek itibar etmiyor. Geldiğinde de pek iştahsızdı ve aç kaldığını görünce hazır mama vermiştik ona alıştı. Veterinerimiz mama markasını değiştirmekle yetindi. ancak ben bizim yiyeceklerimizdende yemesini istiyorum. Bu konuda tecrübelerinize dayanarak ne tavsiye edersiniz? İkinci sorunumuz ise dökülen kıllar. Bazen o kadar çok oluyor ki, temizlik konusunda perişan oluyorum. Ne yapabilirim acaba?
Kusura bakmayın sizi böyle rahatsız ettiğim için.
Sizin kedilere olan sevginizi çok iyi anlayabiliyorum çünkü bir kez irtibat kurunca insanın kalbini fethediyorlar:)
Sevgiler,
24/7/07 14:36


12. on 02 Aug 2007 at 12:23 pm12 paticikler
Liliumcum, hoşgeldiniz.:)
bana yattığını söyledi ama .
bilemiyorum.
Ece’m..:) amiin.:)
Boncukcu…işte bu kadar. Bende yıkamadım, köpek mi bu?:(
gel ben sana verem..)
Kuğucum Allah razı olsun canım maşallah dediğin için::)
26/7/07 13:24


13. on 02 Aug 2007 at 12:24 pm13 paticikler
Fatma hanımcım çok özür dilerim. bakın bir önceki yorum cevabımın saatine.
size ayrıca özel bir cevap yazıyordum. daha doğrusu uzun bir cevabı yazdım.:(
dırıırnm elektrikler gitti. o gelesiye kadar ben bir toplantıya gitmek zorundaydım,evden çıktım.
ama aklım hep sizde kaldı.
“ah bu arada inşallah gelip te yanlış anlamaz” diyerek.
artık buraya değil yeni yazıya bu konuyu aktarayım inşallah. oradan okursunuz olur mu?
sevgilerimle.:)
26/7/07 18:42


14. on 02 Aug 2007 at 12:25 pm14 paticikler
fatma dedi ki…
Sevgili Paticikler
Şu an o kadar üzüntülüyüm ki! Canım kızım bizi bu sabah bırakıp gitti.
Son zamanlarda dışarı çıkmasına göz yumuyordum. Özellikle de akşam serinliğinde. Mutfak penceresini aralık bırakıyordum, bir de bakıyordum ki gelip ayak ucuma yatmış.:)
Cumartesi günü misafirlerimle ilgilenirken bir de baktım pencereyi açmaya uğraşıyor, bende açıp çıkmasına izin verdim geri döner diye. Dönmedi ama endişelenmedim çünkü daha öncede bir şekilde dönmüştü. Dün öğlen komşumuz bahçesinde yaralı şekilde yattığını haber verdi. Nasıl gittim hatırlamıyorum bile. Onu orada öylece yatarken görünce oldukça soğukkanlı olmama rağmen gözyaşlarımı tutamadım. Eşimle hemen aldık ve eşim Veterinerlik fakültesinin aciline götürdü. Görünürde çok küçük bir yarası vardı ama popo kısmı kan içindeydi. İç kanama olma ihtimaline karşı ilaç verilmiş, sarum takılmış ayrıca ağrı kesici ile şoka karşı ilaç verilmiş ancak Pazar günü olduğu için ertesi gün cerrahın görmesi gerektiği söylenerek eve gönderilmiş. Geldiğinde bitkindi. sakin ve serin aslında kendisinin seçtiği ve gündüzleri devamlı yattığı koltuğu yatağa çevirdik. Güzel kızım perişandı sesi bile çıkmıyordu. Onu sevdik, okşadık ve konuştuk. dinlenmesini sağlamaya çalıştık.Ama koltuktan inmeyi başarmış ve hatta sonrasında koltuğuna da çıkmıştı. Ümitlenmiştik iyileşiyor diye. Gece uyur uyanık onun yanındaydım. Kah balkonda yattı kah mutfakda arada girip beni arattığı dolaba gitti. Ancak sabah tam da fakülteye cerraha götürmek için hazırlanırken acı içinde bağırmaya başladı ve ben kucağıma aldığımda can çekişiyordu. Ben su içirmeye çalışırken ruhunu verdi. Perişan olduk. 7 yaşındaki oğlumun kedisiydi ve oğluma olanları anlatırken ve onu sakinleştirirken de epey üzüldük. Sonunda oğlum olanları kabullendi ve üzüntü içinde bahçemize gömdük. elimde olmayarak her aşamasında gözyaşlarımı tutamadım. Çünkü o bizim kızımızdı. Hele benim evdeki her anımdaydı. Mutfakda iş yaparken sandalyede beni bekler, bilgisayarda çalışırken monitörün üstüne yatar ve evin içinde ben nereye gidersem pıtır pıtır beni takip ederdi. Bunları yazarken bile gözyaşlarımı tutamıyorum. Maksadım sizi üzmek değil ancak beni anlayabilecek birine anlatmak istedim. Çünkü kızım sadece hayvan olma durumunu çoktan aşmıştı…
Fatma
30/7/07 11:53


15. on 02 Aug 2007 at 12:25 pm15 paticikler
sedencik dedi ki…
bazı insanları anlamakta zorlanıyorum…
kedi alırken cinsi/rengi vs.si seçenlerden zaten vazgeçtimde…biberonla beslemek neyin nesi…
annesi ölmüştür yada terkedip gitmiştir… o zaman ,mecburen biberon elde dolaşıyoruz…bir kaç kedi büyüttüm böyle…
uzaktan hoş geliyor davulun sesi…zannediliyor ki…
sabah veririm biberonla mamayı…geceye kadar idare eder…
hayır efendim öyle olmaz,1-5 -2 saatte bir beslenmek isterler,yanlarında anneleri olup temizleyemediği için,temizliğinde ıslak bezlerle,yapılması gerekir…
hatta çok küçük yavrular’da çişlerinide anneleri yaptırdığı için,bununda üstlenilmesi gerekir…
buda kısaca ,geceleri 2 saatte bir alarm kurup uyanmayı gerektirir…
diğer boyutuda anne sütünü içen diğer yavrulara göre,hastalıklara karşı daha savunmasızdırlar…
uyudu/uyumadı/miyavladı/koştu…kedi bu,elbette hepsini yapıcak,koltuğa oturup,eline çayını alıp sohbet etmiycek…
bu konu çok uzun sevgili Saliha hanım :)) ve bu konuda ,bazı insanlara çok kızmıştım…
söylemeden geçemiyceğim,eve dönmesine sevindim :))
ve…size yorum yazan Fatma hanımı okudum biraz önce,çok üzüldüm…başsağlığı diliyorum…
sağlık ve sevgiyle…
30/7/07 15:25


16. on 02 Aug 2007 at 12:26 pm16 paticikler
Fatma hanımcım çok üzüldüüm.
ben de ağlıya ağlıya okudum.
evet iyi yapmışsınız,çünkü birbirimizi en iyi burada anlıyoruz.
bir kere bağlanınca, bir kedi deyip geçilmeyecek hale geliyorlar kesinlikle. Allah’ım sabırlar versin,oğlunuza,size.
benim Yaman beneğimde öyle iyileşir gibi olup yemek yemeye,oynamaya başlayıp bizi ümitlendirmişti. ama sonra…:(
o da şimdi bahçede ,penceremin önünde,sevdiği ağacın altında.
30/7/07 16:13


17. on 02 Aug 2007 at 12:26 pm17 paticikler
Seden Hanımcım heh ben de kıza tam da onu demiştim.
“kızım bu bir ay tuvaletini kendi yapamıyor,nasıl uğraşacaksın?”
bende Maydanoz’u öyle büyüttüm. bulduğumda daha tam gözleri açılmamıştı,aradık aradık anne yok.kimbilir hangi çocuk nereden aldı getirdi?
gece kaç sefer kalktığımı bilmiyorum.
sonra Boynubükük ve kardeşleri neyseki anneleri öldüğünde bir aylık olmuşlardı. bir hafta,ongün ben besledim sonra…:)sonrasını ay burada anlatmıyayım.
zaten “boynubükük dervişimin” hikayesini yazayım diyorum.
onunla bağım eeen özel,eeen başka olanı o.:)
ama merak etmeyin,oraya başka kedi vermeyeceğiz.
onu yıkadılar ya,gelince de kardeşleri ile yattı.şimdi maalesef Maydanoz o zamandan beri hepsine hırlıyor.
3 ü birden öyle sevgi istiyorlar ki bizden.
amaniin hiç vermez mi?:P
yiyoz üçünü de yiyoz, bööööyle mıncık mıncık.:)
sevgilerimle.
30/7/07 16:22


18. on 02 Aug 2007 at 12:27 pm18 paticikler
etki alanı dedi ki…
Sizi kutluyorum.
Adeta kedi belgeseli hazırlamışsınız.
Her resmi inceledim ve yazılarınızı okudum.
En büyük avantajınız bahçeniz.
Kedi sıcaklığını hissettirdiniz bana.Teşekkür ederim.
31/7/07 23:47


19. on 02 Aug 2007 at 12:27 pm19 paticikler
Hoşgeldiniz.:) ben teşekkür ederim..)
1/8/07 18:36


20. on 02 Aug 2007 at 12:27 pm20 paticikler
etki alanı dedi ki…
Sevgili Paticikler
Kediler özgürlüğü sever.Hayvanı eve kapatmak yanlış.Bu birinci sebep.
İkincisi çalışıyorum,akşam en erken 8,5 da evdeyim.
Üçüncü sebep en önemlisi,mikrop kapmamam gereken bir hastalıktan en başındayken kurtuldum.Hala en dikkat etmem gereken bir dönemdeyim.
Ama bu sevgimi yok eder mi?ASLA!
Hiç kedim olmayacak mı?
Olmazsa olmazlarımın arasında emin olun.Herşeyin bir zamanı var.Aldığımda sonuna kadar bakabilecek şartlarımın olması gerekiyor.Çocukluğumdan beri hep kedilerin içindeyim.Onların sıcaklığı çok farklı.Teklifinize teşekkür ederim.Karar verdiğimde kesinlikle haberiniz olacaktır.
Sağlıkla kalın..
1/8/07 19:28


21. on 03 Aug 2007 at 6:25 am21 Boncukçu
Yeni adresiniz hayırlı olsun. Renk ve yerleşimi de pek şık olmuş.
Ya şu kedi özgürlüğü sever konusunu bi tartışmaya açsak mı? O konuda ben de vicdan azabı çekiyorum ama sonuçta evde o denli güvende ve keyifli ki, dışarının kötülüklerine bırakamazdım onu.
Sevgiyle kalın.
i


22. on 03 Aug 2007 at 6:39 am22 Ece
Canım Ablacığım,
Dün internete girememiştim, henüz gördüm..
Hayırlı uğurlu olsun inşallah…
Ben linki değiştireyim hemen..
Çok çok öpüyorum, hem seni hem miyavlayı:)
muck!


23. on 03 Aug 2007 at 12:45 pm23 paticikler
Hoşgeldiniiiz. teşekkür ederim.:)


24. on 04 Aug 2007 at 5:14 am24 paticikler
Boncukcum.:)
Kedi, köpek gibi sürekli ilgi alaka oyun bekleyen bir hayvan değilir.Çok fazla sıkıştırılmayı sevmez. Kendi canı ne zaman isterse o zaman sevdirir.
Benim kedinin özgürlük isteğinden anladığım bu.
Yoksa sokaklar da özgürce dolaşmak değil.
İnan benim bahçedekilerin hepsi diyeyim -ama henüz yavrular o bilincte değil tabi- sorsam hep evde yaşamak isterler.
Hele ki seninki gibi küçüklükten beri evde olanı, öyle çok mutlu.
İçin rahat olsun..)